2e bijeenkomst over meer-en hoogbegaafdheid


Evenementgegevens


De bijeenkomst van dinsdag 7 maart staat in het teken van de praktijk van executieve functies van begaafde leerlingen. Waarom hebben begaafde leerlingen soms minder goed ontwikkelde executieve functies? Hoe kun je ze stimuleren en wat is je rol als leerkracht daarbij? We gaan aan de slag met een stukje theorie en twee praktische opdrachten. Hiervoor is het nodig dat je een denk- of gezelschapsspel meeneemt dat je wel eens gebruikt hebt in de (plus)groep.

 Agenda

 (16.00 uur)

  • Opening van de bijeenkomst

(16.05 uur)

  • Stukje theorie over executieve functies en de relatie met het brein
  • Praktische opdracht rond het geven van instructie en feedback in relatie tot executieve functies
  • Praktische opdracht rond het stimuleren van executieve functies bij begaafde leerlingen.

(17.15 uur):

  • Verdere afspraken en overige vragen