Niet alle leerlingen ontwikkelen zich gelijk. Sommigen hebben het nodig vaker te oefenen en met meer begeleiding. Hoe pas je dan als leerkracht je ondersteuning aan: frequentie opschroeven of een andere aanpak? En hoe maak je je aanpak doelgericht?
Inmiddels weten we ook dat dyslexie niet alleen in de hersenen zit. Het is een ‘contextueel ontwikkelingsprobleem’, dus de omgeving doet ertoe. Als het gemotiveerde leerlingen beter lukt, hoe zorg je er dan voor dat ze gemotiveerd raken? Allemaal vragen waar tijdens het Leesconvent Lelystad 2023 aandacht voor is.
Doelgroep: leerkrachten, intern begeleiders, taal/leesspecialisten
Datum: 31 oktober van 15.30 – 17.30 uur
Plaats: De Toermalijn (en online)
Er is een centrale keynote en er zijn zeven verschillende workshops. De meeste workshops zijn zowel op locatie als online te volgen. Als je ervoor kiest om online deel te nemen krijg je in de week voorafgaand aan het Leesconvent de links toegestuurd.
Klik hier voor het volledige programma.
Je kunt je niet meer digitaal aanmelden.
Als je je nog wel graag wilt aanmelden, stuur dan een mail naar e.gommer@pold.nl