Let op; Informatiebijeenkomst op de Steiger a.s. woensdag 03-11 gaat niet door.

Helaas gaat de bijeenkomst op 3 November a.s. niet door. We zijn in overleg over een nieuwe datum en tijdstip. Houd je mail en de website in de gaten.


Let op: gewijzigde data/inhoud workshops/themacafé’s

Er zijn enkele wijzigingen m.b.t. de workshops/themacafé’s en er vindt er een materialenmarkt plaats. Klik op de link voor meer info.


Informatiebijeenkomst nieuwe directeuren en intern begeleiders

Op 9 september 2021 is er een online bijeenkomst geweest met de nieuwe directeuren en intern begeleiders. We waren verheugd dat er ook nieuwe orthopedagogen en de leerplicht uit Lelystad aansloten. In bijgaande Prezi is de werkwijze van het Samenwerkingsverband besproken. De bijhorende factsheets en toelichtingen zijn te vinden op de website https://www.pold.nl/voor-scholen/downloads/


Workshop Groepsdynamiek

Op 8 september vond de workshop ‘Groepsdynamiek’ plaats. Met een groep leerkrachten, intern begeleiders en orthopedagogen is besproken hoe we het proces van groepsvorming kunnen stroomlijnen om tot een positief groepsklimaat te komen. De vragen die daarbij centraal stonden: Hoe creëer je een positieve groep en houd je deze in stand? Hoe brengen we de […]


Nieuwsbrief ‘Terug van weggeweest!’

Editie: zomer 2021 We hebben geschiedenis geschreven in het afgelopen schooljaar. Geconfronteerd met een pandemie en een lockdown hebben we ons onderwijs heel anders vorm moeten geven. Inmiddels zijn veel mensen bedreven in digitale meetings, planborden en online sessies. Niet alleen in het onderwijs geven aan kinderen, in contact met ouders maar ook binnen ons netwerk. Onze workshops en […]


Word HB-coördinator op jouw school!

Wil jij meer weten over hoogbegaafdheid? Zie je het belang van afgestemd onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen? Ben je op zoek naar hoe je dit onderwijs vormgeeft? Dan krijg je nu een unieke kans! Vanuit subsidiegelden wordt volgend schooljaar een cursus hoogbegaafdheid aangeboden waarbij je anders leert kijken naar hoogbegaafdheid, waarin je leert signaleren en hoe […]


Workshop ‘Leerlingen met een lage cognitie’

Moeilijk lerend…. Is dat hetzelfde als moeilijk onderwijzend? Op 10 maart vond de workshop ‘Leerlingen met een lage cognitie’ plaats. In deze workshop kwam aan de orde welke implicaties een lage cognitie heeft voor de ontwikkeling van een kind, hoe je deze leerlingen signaleert, het lesstofaanbod hierop aanpast en hoe je dit vorm geeft in […]


Online Leesconvent Dyslexie en Leesondersteuning niveau 3-4

Woensdag 20 januari 2021 werd het 1e Lelystadse Leesconvent gehouden over dyslexie en leesondersteuning op niveau 3-4. Deze bijzondere online bijeenkomst werd georganiseerd door POLD met medewerking van Mevr. Dr. F. Scheltinga, het RID, de IJsselgroep en de werkgroep dyslexie-onderwijs Lelystad. Ruim zestig leerkrachten, intern begeleiders en leesspecialisten schreven zich in. Het initiatief leek hiermee […]


Handelingsgerichte diagnostiek

Graag willen we onze procesbeschrijving van de Handelingsgerichte Diagnostiek onder de aandacht brengen. We hebben gezorgd voor een update en een betere duiding van het proces met deze geactualiseerde versie. Samen werken we aan kwalitatief sterk onderwijs waarbij de hulpvraag ten behoeve van het kind centraal staat om de leerkracht en de leerling in hun […]